2014. július 27., vasárnap

The Original Forty - Az eredeti negyven

J. K. Rowling gondolatai:

A legdrágább kincseim egyike az a két kis fekete notesz, amelyek az első jegyzeteimet tartalmazzák Harry Potterről. A legtöbb bennük lévő dolog sosem került bele a könyvekbe, de jó kiindulásnak bizonyultak különböző párbeszédekhez, amik végül szerepelnek a könyvekben.

Az egyik könyvecskében van egy lista a Harry évfolyamára járó negyven diákról (Harryvel, Ronnal és Hermionéval együtt); mindegyikük be van osztva a négy ház egyikébe, illetve a nevek mellett kis rajzok jelölik a fiúk és lányok származását.

Mindig úgy képzeltem, biztosan több, mint negyven diák van az egyes évfolyamokon, de azt gondoltam, jó lenne tudni Harry osztálytársai közti kapcsolatokról, és akkor is hasznosak a kész nevek, ha valamilyen történést kell leírnom.

Ahogy a történet kibontakozott, az eredeti negyven közül néhánynak megváltoztattam a származását. Néhányan ugyan sosem tűntek fel a könyvben, én mégis tudtam, hogy ott vannak; néhányuknak megváltoztattam a nevét; néhányan kiemelkedtek a háttérből, és megkapták a saját történetüket (Ernie Macmillan, Hannah Abbott, Justin Finch-Fletchley), és egyikük, Neville Longbottom roppant fontos karakterré fejlődött. Nagyon furcsa most újra átnézni a jegyzetfüzetem, amely mostanra több balesetet is elszenvedett: vízfoltos, és ceruzanyomok is láthatóak rajta (amelyek kétségtelenül az akkor még kicsi lányom, Jessica munkáját dicsérik); és abba is különös belegondolni, hogy amikor leírtam és csiszolgattam ezeket a neveket, amikor beosztottam őket a házakba, még fogalmam sem volt, merre fognak tartani (vagy merre visznek engem).

És akkor itt az eredeti negyven név:

Abbott, Hannah
Bones, Susan
Boot, Trevor
Brocklehurst, Mandy
Brown, Lavander
Bulstrode, Millicent
Corner, Michael
Cornfoot, Stephen
Crabble, Vincent (magyarul: Crack, Vincent)
Davis, Tracey
Entwhistle, Kevin
Finch-Fletchley, Justin
Finnigan, Seamus
Goldstein, Anthony
Goyle, Gregory (magyarul: Monstro, Gregory)
Granger, Hermione - ceruzával írtam be utólag, az eredeti, áthúzott nevet lásd lenn
Greengrass, Queenie
Hopkins, Wayne
Jones, Megan
Li, Sue
Longbottom, Neville - tollal beírva utólag, az eredeti, áthúzott nevet lásd lenn
MacDougal, Isobel [az eredeti neve, Katrina, áthúzva]
Macmillan, Ernest
Malfoy, Draco - tollal beírva utólag, az eredeti, áthúzott nevet lásd lenn
Malone, Roger
Moon, Lily [az első célzás Luna Lovegoodra; bár a nevet sosem használtam, ez adta az ötletet egy elvarázsolt, álmodozó lányhoz. Még azelőtt kapta ezt a nevet, hogy elneveztem Harry édesanyját.]
Nott, Theodore
Parkinson, Pansy
Patel, Madhari
Patel, Mati
Perks, Sally-Anne
Potter, Harry
[Puckle, Hermione - áthúzva, megváltoztattam a nevet, lásd fent]
[Puff, Neville - áthúzva, megváltoztattam a nevet, lásd fent]
[Quirell (Mógus), áthúzva, később egy tanár nevéhez használtam fel]
Rivers, Oliver
Roper, Sophie
[Sidebottom, Nevilee áthúzva]
Smith, Sally [Georgina áthúzva]
[Spungen, megváltoztatva Spinks-re, majd Draco-ra, végül áthúzva, és újrafelhasználva, lásd fent]
Thomas, Gary
Turpin, Lisa
Weasley, Ronald
Zabini, Blaise

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése